Mozgaonica
  • Početna
  • Think & Solve
    • Ciljevi programa
    • Edukacija za odrasle
  • Usluge
    • Cjelodnevni_ Produženi_Poludnevni boravak
    • Radionice za djecu
    • Grupne radionice
    • Zimski i ljetni raspust
    • Rođendani
  • Mozgalice
    • Slagalice
    • Društvene igre
  • Novosti
  • Kontakt
    • HR
  • 1. Razviti ključne životne vrijednosti
  • 2. Poticati kritičko razmišljanje
  • 3. Poticati maštu i kreativnost
  • 4. Unaprijediti vještine vizualnog i prostornog planiranja
  • 5. Razumjeti matematičke i geometrijske koncepte te njihovu primjenu
  • 6. Razviti vrijednosti timskog rada
  • 7. Unaprijediti socijalne vještine
  • 8. Razviti sofisticirane stavove prema rješavanju problema
  • 9. Unaprijediti taktičke i strateške vještine
  • 10. Razviti samokontrolu, samopoštovanje i koncentraciju
  • 11. Osigurati priliku za individualan razvoj i interese
  • 12. Poboljšati motoričke vještine
  • 13. Razviti vještine odlučivanja
  • 14. Poticati znatiželju
  • 15. Razviti vještine razmišljanja unatrag

1. Razviti ključne životne vrijednosti

Igra kao i život ima svoja pravila. Oboje zahtijevaju ulaganje truda i energije za rješavanje problema, a neizvjesnost od uspjeha ili gubitka uvijek postoji. Kroz igru djecu učimo zašto je važno poštivanje pravila usmjeravajući se na proces, a ne na ishode. Djecu se kroz grupne aktivnosti potiče na suradnju i empatiju te se ističe važnost upornosti i pozitivnog razmišljanja za uspjeh pojedinca.

2. Poticati kritičko razmišljanje

Kroz rješavanje mozgalica djecu se potiče da analiziraju svaki problem, procjene vlastite vještine rješavanja problema, prepoznaju mjesta za osobni napredak i rade na njemu. U Mozgaonici vrijedi pravilo “Podrazumijevanje = nerazumijevanje”, zato sve zaključke i informacije kritički analiziramo uvijek uzimajući u obzir kontekst.

3. Poticati maštu i kreativnost

Dječji um vrlo je fleksibilan i ima neograničene mogućnosti i potencijal. Kroz igru preispitujemo okvire unutar kojih često razmišljamo. U Mozgaonici potičemo djecu da razmišljaju izvan okvira i promatraju poznate stvari iz potpuno novog kuta bez straha od pogrešaka. Za to je nužna opuštena, poticajna atmosfera gdje se drugačije mišljenje ne tretira kao pogreška, a pogreške se ne gledaju kao neuspjeh, već kao korak na putu do uspjeha: „Nisam  pogriješio, samo sam pronašao 10.000 načina koji ne funkcioniraju.“ (Thomas Edison)

4. Unaprijediti vještine vizualnog i prostornog planiranja

Vizualno i prostorno planiranje esencijalne su vještine za svako buduće zanimanje: od navigacije i popravaka kućanskih aparata pa do sporta i likovne umjetnosti. Omogućuju nam da shvatimo i zapamtimo prostorne odnose. Pri tome su ključne 3 vještine: prostorna percepcija, mentalne rotacije i prostorna vizualizacija. Upravo ovi elementi razvijaju se kroz Dilemma didaktičke igre i Think&Solve edukacijski program.

5. Razumjeti matematičke i geometrijske koncepte te njihovu primjenu

Kroz igru djeca vježbaju računanje te usvajaju osnovne geometrijske koncepte. Većina naših didaktičkih igara se temelji na matematici i djeca primjenjuju matematička znanja kako bi došla do rješenja igara.

6. Razviti vrijednosti timskog rada

Podizanje svijesti o suradnji i natjecanju pomaže djeci da bolje funkcioniraju u grupi, a kasnije i u društvu. Društvene igre omogućuju djeci iskustvo vodstva, ali i timskog rada dok se grupe međusobno natječu. Djeca kroz rad u grupama uče kako svatko od nas ima različite osobine i vještine. Upravo zbog toga zajedničkim snagama možemo napraviti više i kvalitetnije nego pojedinačno.

7. Unaprijediti socijalne vještine

Suvremena tehnologija mijenja današnje načine komunikacije. Budući da djeca provode sve više vremena ispred računala, svaki trenutak koji provode u igri s prijateljima postaje ključan za razvoj komunikacijskih vještina i rješavanje međusobnih sukoba. Kroz igre koje uključuju izravnu komunikaciju licem-u-lice i analiziraju zadane socijalne probleme ili dileme, djeca razvijaju svoje socijalne vještine.

8. Razviti sofisticirane stavove prema rješavanju problema

Znanje koje smo stekli rješavanjem konkretnih problema pamtimo bolje i duže od onog koje smo stekli čitanjem ili promatranjem tuđeg iskustva. Rješavajući problem ulažemo mnogo više truda: moramo ga prvo prepoznati, analizirati, pronaći moguća rješenja i na kraju odabrati ono koje smatramo ispravnim. Svaka naša igra sastoji se od niza problema, a osjećaj zadovoljstva na kraju igre najbolja je motivacija djetetu da istražuje i uči dalje.

9. Unaprijediti taktičke i strateške vještine

Kako bi riješila pred njih postavljen zadatak, djeca će razvijati vještine prepoznavanja i osmišljavanja strategija i taktika. Da bi ostvarili cilj, naučit će raščlaniti put na mnoštvo manjih ciljeva te će planirano, korak po korak, doći do rješenja.

10. Razviti samokontrolu, samopoštovanje i koncentraciju

Suvremenim svijetom često dominira natjecateljska atmosfera. U takvim se uvjetima češće razvija strah od neuspjeha. U Mozgaonici radimo na konstantnom ohrabrivanju djece, omogućujemo im doživljaj uspjeha i podučavamo ih tehnikama emocionalne kontrole, jer su  samopoštovanje i samokontrola ključni faktori za uspjeh. Istovremeno, redovitim rješavanjem mozgalica prirodno dolazi do povećanja koncentracije.

11. Osigurati priliku za individualan razvoj i interese

Znamo da je osobni interes najjači motivator za učenje i usvajanje znanja. Kroz igre na zabavan način pred djecu postavljamo širok spektar znanja i pružamo priliku da upoznaju i nauče više o temama koje ih zanimaju – umjetnost, glazba, fizika, psihologija…

12. Poboljšati motoričke vještine

Kako su naše igre sastavljene od različitih oblika i veličina te uključuju manipulaciju drvenim predmetima i figurama,  djeca konstantno rade na poboljšanju motoričkih vještina.

13. Razviti vještine odlučivanja

Često se u rješavanju problema suočavamo s više mogućih rješenja, što donošenje ispravne odluke čini znatno težim. Naši mentori svako će dijete provesti kroz 7 osnovnih koraka koji će im pomoći da donošenje odluka postane njihova vještina. Također će se učiti o utjecaju emocije i stavova na logičko zaključivanje i donošenje odluka.

14. Poticati znatiželju

Dobro znamo da je znatiželja jedan od glavnih motivatora za razvoj kreativnosti – zato je i potičemo. Jeste li se ikad zapitali zašto je raspored slova na tipkovnici baš takav? Ili zašto domino ima točno 28 dijelova, a ne primjerice 20 ili 30? Ništa ne treba uzimati zdravo za gotovo… treba samo istraživati.

15. Razviti vještine razmišljanja unatrag

Razmišljanje unatrag ključna je vještina za donošenje odluka jer nam omogućuje da sagledamo svoje jake i slabe strane, kritički analiziramo vlastite postupke, a dobivene zaključke koristimo kako bismo ubuduće uspješnije rješavali probleme.

Upiši se!

No prije toga možete nam se obratiti za sva pitanja na mail mozgaonica.ba@gmail.com ili nam se javite na broj +38762702325.

A možete nas i posjetiti na adresi: Dobrinjske bolnice 15

Sarajevo

 

 

Copyright 2017 - Mozgaonica. All Rights Reserved. Design by BelmaART